onsdag den 7. september 2011

Eating and drinking my way through London part 2

 Rhodes W1 Restaurant og Brasserie på Cumberland Hotel
 Flot indgang!
 Reception og bar på Cumberland Hotel - very fancy
 Endnu en G&T - nu med agurk - very tasty!
 Min hovedret: guldbras med confiteret fennikel, blommetomater, oliven og olivenolie.
 Der var kanin til andre "Den bedste kanin nogensinde!" blev der sagt.
 Andre røg på vildsvinepølser med løgringe og bagt tomat. Også MEGET populært.
 Og den sidste i selskabet nappede risotto med chorizo og bagte peberfrugter. Det jeg smagte var...fantastisk!
 Flotte lysekroner.
Paparazzi snapshot af indgangen til restauranten.

Lørdag aften stod den på den engelske TV-kok Gary Rhodes´ restaurant Rhodes W1 på Cumberland Hotel. Et restaurantbesøg jeg har set frem til længe. 
Gary Rhodes er en af mine personlige helte, jeg elsker hans passion for det engelske køkken - som består af andet end fish´n´chips og the full monty -og ser hans programmer på TV, hver gang de er på.
På Cumberland Hotel har han en af sine restauranter, der både består af brasserie - lidt billigere - og restaurant. Vi havde valgt brasseriet, men næste gang skal vi helt sikkert på restauranten. 
Det var såååååå godt! 
Helt enkelt, bare fantastiske råvarer tilberedt til perfektion. 
Vi fik også forretter, men dem glemte jeg desværre at tage billeder af, men der var pasta med svinekæber, persillesuppe med porcheret æg, salt og peber blæksprutte kyllingeterrine. Eller det var hvad vi fik i hvert fald. Og rundt om bordet var der masser af uhmmm og ahhh lyde. 
Dertil lækker hvid og rødvin samt en gin og tonic med Hendricks gin og agurk (prøv det!) inden måltidet. Uh og lækkert brød! 
Alle stod over på desserten, da vi var godt mætte og glade. 
Stemningen på brasseriet var rigtig god, god akustik og lækker belysning og møbler.
Og så var maitre´d´en simpelthen den bedste. En russisk kvinde i 40´erne med et fantastisk overblik, humor og eminemt serviceminded. 
Behøver jeg at sige at det var en god aften?! 
Jeg kan i hvert fald kun anbefale Rhodes W1 til alle der skal til London.

The review:
Rhodes W1 6/6

On Saturday night we had dinner at British TV chef Gary Rhodes´ restaurant Rhodes W1 at the Cumberland Hotel. It was a great night with amazing food. 
I loved it and I highly recommend it.

2 kommentarer:

  1. Det ser ud til at i har haft en fantastisk tur, Betina!

    SvarSlet
  2. Og jeg kan virkelig anbefale at bo på hotellet! Har boet der de sidste to gange jeg har været i London, og det er bare så lækkert og super centralt, elsker det! Det er dog ret dyrt desværre.

    SvarSlet