torsdag den 23. juni 2011

The mothership has landed! (yes more shoes)











LOUBOUTINS´S IN TOWN!!!!

Vidste slet ikke at butikken var åben, meget mystisk, men i går var jeg forbi for at savle/gramse/drømme.
Det blev spycam´et (aka iphonen) der fik lov at forevige det første besøg (beklager kvaliteten), men kunne ikke rigtig lide at hive mit kamera frem og begynde at knipse løs.
Udvalget er rigtig godt og butikken virkelig lækker.
Den består af 3 rum: det største er forlokalet, hvor kassen er, bag kassen er der endnu et rum med meget høje Loub´s og bag det igen herresko.
Der var relativt mange mennesker derinde i går, så det næste jeg skriver kan skyldes dette, eller rettere det håber jeg, for deres service var virkelig ringe.
Som i "elevatorblikket-du-har-ikke-råd-til-at-handle-her-så-hvorfor-skal-jeg-spilde-min-tid-på-dig-agtig måde.
Jeg spurgte først efter de studded ballerinaer, men med sølvfarvede studs ind de sorte der stod på hylden, men ekspedienten havde travlt med rette på skoene, og fik bare vrisset nej til mig.
Så hev jeg fat i hende igen, fordi jeg ved at Holly Golightly har tidligere kunne bestille sko hjem, hvis ikke det var styles de førte. Igen et nærmest opgivende nej, men hun fik dog fulgt op på at de vist nok fik nogle leopardplettede RonRons til efterårskollektionen. Det var nemlig min anden forespørgsel.
Jeg spørger så pænt om jeg kan blive skrevet op til dem, og får at vide at det må jeg spørge en anden om.
Jeg finder så en anden (de var 4-5 på arbejde vist), som kigger på mig helt kryptisk, går så (!?!?) hvorefter at jeg står lettere forvirret, så kommer hende fra før hen og giver mig et kort, jeg skal udfylde, og så er det pludselig den forsvundne ekspedient der overtager. Så nu må vi se om jeg er blevet skrevet op eller om kortet havnede i skraldespanden.
De lod desuden heller ikke til at have særlig meget styr på størrelser og forskelle i disse alt afhængig af model.
Så lidt trist at få sådan en oplevelse, men jeg giver som sagt skylden på stress og begynderforvirring.

The Christian Louboutin shop has finally opened in Copenhagen and I went by yesterday with my spycam.
The service was not high but I blame stress.
Or at least that´s what I hope it was.

8 kommentarer:

  1. Det er da bare for dårligt med så ringe service, hvis de vil overleve burde da service stå højt på deres prioteringsliste. Det er næsten så jeg ikke har lyst til at tage der ind...bare næsten:-)

    SvarSlet
  2. Jeg håber i den grad også at det var et særtilfælde fordi den slagskan virkelig gøre mig hidsig.

    SvarSlet
  3. Fedt med sådan en lille spion på stedet - jeg vidste faktisk ikke de havde åbnet. Synes det blev udskudt igen og igen.
    Men øv med service... håber virkelig det bare er opstarten. Tak for rapporten :o)

    SvarSlet
  4. Åh er der noget værre end dårlig service?!! Jeg bliver også arrig, for man står med den samme følelse som Julia Roberts i "Pretty Woman" og har bare på ingen måde lyst til at sætte sine ben i butikken igen! Desværre synes jeg mange af de der dyre butikker giver en sådan en følelse, godt vi har Holly Golightly, hvor man kan få så mange fine sager og de giver god service.

    SvarSlet
  5. De åbnede i fredags, og det var et helvede! Jeg stod i en time for at prøve et par sko, men måtte til sidst opgive. Virkelig uorganiseret! Jeg kunne slet ikke finde ud af, hvem ekspedienterne var. Ikke fordi jeg forventede en specifik dresscode, men det kunne være rart at vide, hvem ekspedienterne var! For de hverken hilste, var smilende eller virkede interesserede i at sælge! Jeg gik igen forbi i går i håb om, at servicen var blevet bedre.

    Først fik jeg fat i en, der stod bag disken og var igang med at ordne en masse skoæsker. På spørgsmålet om hun kunne hjælpe mig fik jeg "når jeg er færdig med de her æsker", og tonen var bestemt ikke venlig. Hun vendte aldrig tilbage.

    Derefter lykkedes det mig at få fat i en anden, der så lovede at hjælpe mig, når hun var færdig med at ekspedere en anden kunde. Det tog ca. 45 min. Hvad gør man ikke, når man vil bare have de sko?! Jeg talte imens med en anden kunde, der havde svoret, at når hun først fik fat i en af ekspedienterne, så hun kunne købe de længe ønskede peep-toes, vil hun aldrig komme i butikken igen.

    Måske skulle man skrive til ejeren og oplyse, hvordan det står til med deres service.

    SvarSlet
  6. Suk...hvor er det trist. Troede seriøst at min oplevelse kun var en one off, men hvis du nu også har oplevet det, så er det jo bare tragisk.
    Havde en snak med en kollega om det i dag, at det er utroligt at man skal komme dullet op med mærkevarer væltende ud af ørene og checkbogen/kreditkortet flagrende i luften, før man bliver betjent på en ordentlig måde.
    Jeg bliver sgu så øv agtig over det.

    Og det som jeg slet ikke forstår er at Marise, der står bag, er verdens sødeste og mest serviceminded person. Jeg handlede tit i hendes butik nede længere nede af Grønnegade, hvor hun selv stod ofte, så hun burde jo vide hvor meget god service betyder.

    Der er jo ingen fidus i at have en CL butik i KBh hvis man alligevel ender med at bestille online eller købe når man er i udlandet. Hvor man godt kan få ordentlig service.

    SvarSlet
  7. Hej!
    Jeg er normal ikke læser her, kom til siden på søgeordet "Christian louboutin i kbh"

    - MEN HOLD DA OP, HAR I DET OGSÅ SÅDAN?!?!?!?! Også jeg. Jeg er en dulle, indrømmer jeg - men ha ha, jeg fik sgu også dårlig service!

    Jeg har "tit" handlet Loub's i London, og der er de simpelthen så søde! Oplysner nærmest alt, uden at man har spurgt! Det er jo trist.

    Jeg tror at jeg vil skrive til Marise. Det er for dårligt!

    Men dejligt jeg ikke var den eneste, piger.

    - Mvh Saseline :)

    SvarSlet
  8. ARGH det bliver jo mere og mere tragisk det her!
    Har også overvejet at kontakte Marise, for det er ikke verdens bedste start butikken har fået.

    Tak for dit feedback Saseline, men godt nok under triste omstændigheder :(

    Og læs endelig med i fremtiden :)

    SvarSlet