lørdag den 24. oktober 2009

Tresemmé


Efter alt det buzz der har været om Tresemmé haircare over hele blogsfæren (og Project Runway selvfølgelig), gav jeg endelig efter og tænkte at det skulle prøves. Jeg investerede i shampoo og balsam til normalt hår (for det troede jeg at jeg havde), men nu efter at have brugt det i en 14 dages tid, må jeg erkende at jeg er ikke imponeret. Jeg synes mit hår er mat, fladt og flitrer hurtigere end ellers. Så i dag måtte jeg ned og købe ElVital som jeg normalt har brugt og som fungerer godt.
Og nu kommer der et af de små "sure opstød" fra min side, for jeg har ganske normalt hår. No more, no less, bare ganske almindeligt hår, og medmindre rigtig mange af de piger der i den seneste tid har modtaget prøvekasser fra Tresemme, har helt ekceptionelt specielt hår, som PR folk helt tilfældigt har ramt rigtigt med i deres kasser, kan jeg ikke lade være med at tænke om man ikke bliver bare en smule farvet når man får tilsendt gratis sager fra diverse firmaer.
Jeg mener alle elsker gratis sager, ikke mindst mig selv, men hvis PR folkene har fundet ens blog, sender dig gratis sager og så ikke får en positiv anmeldelse eller omtale, sender de så en ting igen? Og dem vil man jo dybest set gerne have, vil man ikke?! Jeg tvivler.
Jeg arbejder selv med PR og marketing, og jeg ved at blogs pt. er noget at det hotteste marketingsværktøj man kan "benytte" sig af i øjeblikket, eller det er i hvert fald hvad buzzen siger. Og når jeg tænker som privatperson og blogger, skal man da ikke synes særlig mange ting af dårlige, før strømmen af invitationer til presseevents, showings, gratis sager m.m. slutter. For lad os sige det som det er: kan et firma eller et brand bruge blogs med mange læsere som blåstempling for produkter, er der mange penge sparet i marketing. Og jeg mener mange!
Se selv, jeg fes jo ud og brugte 140,- på shampoo og balsam som er helt håbløst for mit vedkommende.
Det jeg vil frem til er nok at man liiige skal tage alle bloganbefalinger med et gran salt. Jeg siger ikke at tingene er sådan, men stiller bare et spørgsmål til et emne der har været meget til debat den senere tid.

Men hvad siger I?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar